مجله اینترنتی سستو

تو این مطلب یه توضیح جامع برای انتخاب و خرید دوربین مداربسته و نکاتی که قبل از خرید باید مد نظر داشته باشید رو با هم مرور میکنیم
راهنمای انتخاب و خرید دوربین مداربسته

اگه شما هم به این فکر افتادین که برای محل کار ، خونه و یا هرجای دیگه یه سیستم حفاظتی نصب کنید جای درستی اومدین . اینجا میتونید راحت تصمیم بگیرید چه نوع دوربین و سیستمی رو باید انتخاب کنید

از اونجایی که تکنولوژی این سیستم ها روز به روز در حال پیشرفته و هر روز انواع جدیدی از دوربین و دستگاه های ضبط وارد بازار میشه ، اینکه شما بخوایید با این تکنولوژی خودتون رو بروز نگه دارید کار خیلی سختیه ، مخصوصا اگه خیلی با اصطلاحات و سیستم های این حوزه آشنا نباشید .

پس ما اول باید نیازسنجی کنیم که چه نوع دوربین و سیستمی مورد نیازمونه تا تو انتخاب و خرید دچار مشکل نشیم .

15 نکته که باید برای انتخاب دوربین مداربسته به اون ها توجه کرد :

1- محل نصب دوربین فضای داخلی هست یا فضای خارجی ؟

اولین نکته برای انتخاب دوربین اینه که شما برای چه فضایی میخوایید اون رو نصب کنید ، داخل خونه ، یا بیرون و فضای باز . با توجه به این نکته انتخاب های شما به دو دسته تقسیم میشن ، دوربین های فضای داخلی معمولا ضاهری متفاوت با دوربین های فضای خارجی دارند ، البته چیزی شمارو برای استفاده از دوربین فضای داخلی در خارج و یا بلعکس منع نمیکنه ، اما دوربین های فضای خارجی معمولا بدنه محکمتر ، ظاهری بادوام تر ( مثلا ضد آب و گردوغبار و …) دارند اما دوربین های داخلی ظاهر زیباتر و زاویه دید متفاوتی دارند .

دوربین دام ( معمولا برای فضای داخلی )
دوربین بولت ( معمولا برای فضای بیرونی )

2-دوربین وایرلس مورد نیازتون هست و یا سیمی ؟

یه نکته دیگه که توجه به اون ممکنه خیلی تو مقدار هزینه تاثیرگذار باشه نوع وایرلس و یا سیمی بودن دوربین هست که بر حسب نیاز و شرایط محل نصب دوربین ، میتونید یکی از این دو مدل رو انتخاب کنید .

دوربین وایرلس آیمو
دوربین IP برای اتصای به شبکه
دوربین AHD با کابل معمولی

3- محدوده قیمت و ضمانت

چیزی که همیشه باید به اون دقت کنید اینه که اصلا شما حاضرید چقدر برای یه دوربین هزینه کنید ؟ یک میلیون ؟ دو میلیون ؟ ده میلیون ؟ و دوم اینکه این دوربینی که میخرید در صورتی که به مشکلی بربخوره ضمانت معتبری داره ؟ و یا اصلا برند معتبری هست ؟

4-اگه از قبل سیستمی دارید ، آیا میتونید دوربین جدید رو به سیستم قبلی متصل کنید ؟

یا قابلیت اتصال به سیستم قبلی رو نداره ؟ بعضی از کمپانی ها دستگاه های ضبط خودشون و دوربین هاشون رو طوری طراحی میکنند که قابلیت اتصال به سایر سیستم ها رو ندارن و فقط پروتکل های خودشون رو قبول میکنند . در صورتی که قصد اضافه کردن دوربین به سیستم ضبط قدیمی هستید حتما به این نکته دقت کنید .

5- آیا میتونید بصورت آفلاین از دوربین استفاده کنید ؟

در زمینه آفلاین و یا آنلاین بود دوربین به این نکته توجه کنید که اگه قصد دارید با استفاده از گوشی موبایل و یا لپتاپ به صورت زنده تصاویر رو ببینید ، حتما احتیاج هست که دوربین شما به صورت آنلاین باشه و امکان اتصال به هات اسپات رو داشته باشه .

دوربین آیمو با امکان کنترل از هر سیستمی
دوربین با امکان کنترل از موبایل و …

6- برد ، رنج و زاویه دید دوربین

بسته به نیازتون و محیطی که میخوایید پوشش بدین ، دوربین های متفاوتی رو میتونید پیدا کنید ، بعضی از دوربین ها قابلیت زوم اپتیکال و برخی فقط زوم دیجیتال دارند ، بعضی هم دارای دید 360 درجه و …

به هر حال به نسبت فضای تحت پوششتون آپشن های زیادی دارید که میتونید انتخاب کنید . معمولا دوربین های دارای زوم اپتیکال و دید بالا برای فضای باز و دوربین هایی با زاویه های پایینتر و یا برد کمتر در فضای بسته استفاده می شوند .

7- قابلیت دید در شب

یکی از نکات مهمی که باید موقع خرید دوربین به اون دقت کنید قابلیت دید در شب هست و برد دید در شب که معمولا امروزه تمام دوربین ها از این قابلیت پشتیبانی میکنند . که معمولا به دو صورت مادون قرمز و یا فول کالر هست ( دید کاملا رنگی در شب )

دوربین آیمو با قابلیت دید در شب رنگی
دوربین داهوا با قابلیت دید در شب مادون قرمز

8- اکسسوری های همراه با دوربین

همیشه دقت کنید که دوربین برای نصب یک سری وسایل و اکسسوری مثل : پایه ، پیچ ، ترانس و … لازم داره ، به این نکته دقت کنید که آیا دوربینی که میخرید این لوازم رو همراهش داره یا خیر .

9- قابلیت ضد آب

یکی از قابلیت های مهمی که ممکنه به کار بیاد ، مخصوصا در زمان نصب دوربین در فضای باز ، ضد آب بودن دوربین هست . دوربین ها استاندارد های خاصی برای مقاومت در برابر آب ، گردوخاک و … دارند . شما باید نسبت به فضای نصب دوربین استاندارد مورد نیازتون رو تهیه کنید .

10- امکان مکالمه دوطرفه و یا استفاده برای ویدئو چت

یکی از ویژگی های جذاب دوربین های امروزی امکان مکالمه دوطرفه با محل نصب دوربین هست که در صورتی که مد نظرتون که از این امکان استفاده کنید حتما توجه کنید که دوربین این قابلیت رو داشته باشه . از دوربین های باکیفیتی که همگی از این قابلیت پشتیبانی میکنند میشه به دوربین های آیمو اشاره کرد که ویژگی های خیلی خوب و جالبی دارند .

دوربین آیمو با امکان مکالمه دوطرفه و ویدئو چت

11- آیا قابلیت نصب آسان دارد ؟

اگر شما خودتون قصد نصب و راه اندازی شبکه دوربین مداربسته رو دارید حتما به این نکته توجه کنید که آیا قابلیت راه اندازی آسان داره یا نه ، چون خیلی از سیستم های امنیتی کانفیگ ها و تنظیمات خیلی پیچیده ای دارن که شما از پس اون برنمیایید .

12- آیا سنسور هوشمند حرکتی و صوتی دارد ؟

با توجه به نیاز شما دوربین ها میتونن از ویژگی های خاصی برخوردار باشند . سنسور حرکت ، تشخیص چهره ، تشخیص حیوان ، تعقیب سوژه و … . شما دلیلتون برای نصب دوربین چه چیزیه ؟

دوربین آیمو با امکان تشخیص حرکت و چهره و …

13- کیفیت تصویر

یکی از اصلی ترین مشخصات یه دوربین کیفیت لنز دوربین هست که حتما همه شما میدونید با مگاپیکسل اندازه گیری میشه ، به این صورت که دوربین 2MP دوربین HD هست ، 4MP کیفیت FHD به شما میده و برای کیفیت های بالاتر مثل 4K باید دوربین 6 یا 8 مگاپیکسل تهیه کنید .

دوربین 2MP داهوا
دوربین 4MP آیمو

14- قابلیت Pan / Tilt

Pan قابلیت چرخش افقی و Tilt قابلیت چرخش عمودی دوربین هست که در صورت نیاز به پوشش منطقه بیشتر باید دوربین شما از این قابلیت ها پشتیبانی کنه . دوربین هایی که از این قابلیت پشتیبانی میکنند معمولا دارای دو موتور الکتریکی برای چرخش هستند و زاویه دید بیشتری رو پوشش میدهند .

دوربین با چرخش 360 درجه افقی و 90 درجه عمودی
دوربین ثابت

15- پشتیبانی از کارت حافظه و یا امکان اتصال به DVR

البته که یکی از مهمترین دلایل شما برای نصب دوربین ضبط اتفاقات پیش اومده در محل نصب هست و امروزه دوربین ها به دو صورت این امکان رو فراهم میکنن ، اول اتصال به یک سیستم ضبط کننده (DVR) و دوم ضبط روی کارت حافظه . شما بسته به نیازتون و شرایط نصب میتونید یک مورد رو انتخاب کنید .

دوربین آیمو با پشتیبانی از کارت حافظه تا 256 گیگابایت
دوربین با قابلیت اتصال فقط به دستگاه DVR

مطالب مرتبط
تکنولوژی
متاورس چیست؟
تکنولوژی
متاورس به زبان ساده – متاورس چیست ؟
تکنولوژی
سستو ، بهترین قالب مجله آنلاین
پر بازدیدترین ها
سرگرمی
مقدمه ای بر آموزش فال تاروت
آشپزی
آموزش غذای مکزیکی ساده
آموزشی
آموزش انواع قهوه و روش های دم کردن آن
آشپزی
اموزش استانبولی خوشمزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگزیده ی امروز
متاورس چیست؟
متاورس چیست؟
این مقاله اطلاعاتی در مورد دنیای مجازی متاورس و اواتارها و چگونگی بوجود امدن این دنیای مجازی می دهد.
سستو ، بهترین قالب مجله آنلاین
پربازدید ترین ها
جدیدترین مطالب
آموزشی
آموزش انواع قهوه و روش های دم کردن آن
تکنولوژی
متاورس چیست؟
تبلیغات
مطالب تصادفی
سرگرمی
نگهداری از طوطی
آشپزی
اموزش استانبولی خوشمزه
تکنولوژی
سستو ، بهترین قالب مجله آنلاین
تکنولوژی
متاورس چیست؟
تبلیغات