مجله اینترنتی سستو

معنی متاورس - این متاورس که همه در موردش صحبت میکنن یعنی چی ؟ اینجا خیلی ساده هرچیزی که در مورد دنیای متاورس باید بدونی رو بخون !
متاورس به زبان ساده – متاورس چیست ؟

ما آدما هیچوقت نتونستیم با محدودیت هایی که تو زندگی داریم کنار بیاییم ،کلا هر مشکلی تو زندگی ما وجود داره به خاطر همین میل به بینهایت و دنیای بدون محدودیته ، همین باعث شده انسان هیچوقت دست از تلاش کردن برای رسیدن به یه دنیای آزاد برنداره و مشکل هم از همینجا شروع میشه ، هرچی بیشتر دنبال همچین دنیایی میریم محدودیت ها هم بیشتر میشه .

حالا یه سری خوره های تکنولوژی دسدت به دست هم دادن تا شاید بتونن این مشکل رو حل کنن اما به قول خواجه حافظ شیرازی ” که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها “

برای اینکه بتونیم خیلی ساده متاورس رو توضیح بدیم اول باید با کلمه های “واقعیت افزوده” (AR) و “واقعیت مجازی” (VR) آشنا بشیم . اگه فکر میکنید که این تکنولوژی ها تازه اختراع شده کاملا در اشتباهید . اولین بار در سال 1968 این تکنولوژی ها اختراع شد ، یه چیزی حدود 50 سال پیش ! بله .

واقعیت افزوده

واقعیت افزوده یا همون Augmented reality که به اختصار AR خونده میشه به این صورت هست که شما با استفاده از یه عینک یا موبایل مدل های سه بعدی رو به دید واقعیتون اضافه میکنید .

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یا همون VR یه قدم جلوتر رفته و کلا همه ی تصاویری که میبینید رو به صورت سه بعدی میسازه از واقعیت خبری نیست . اگه اهل گیم باشید حتما تا الان از عینک های VR استفاده کردید .

از این حرفا که بگذریم میرسیم به بحث اصلی خودمون یعنی متاورس .

حدود 6 ماه پیش بود که شرکت فیسبوک رسما شروع پروژه ی متاورس رو رقم زد و اینقدر تو این زمینه جدی بود که حتی اسم برند فیسبوک رو هم به متا تغییر داد و شروع به ساختن یه دنیای سه بعدی دیجیتالی به اسم متاورس کرد .

یک مسئله دیگه که قبل از شروع باید در موردش بدونیم ارز های دیجیتال هست که امروزه اسمش خیلی روی زبون ها هست ، ازر دیجیتال یا “بلاک چین” هم همون پول تو فضای مجازیه و کم کم داره جای پول واقعی رو میگیره .

متاورس یه دنیای سه بعدی مجازیه که از ترکیب این سه تکنولوژی استفاده کرده و شمارو وارد یه دنیای جدید بدون محدودیت میکنه ، البته قرار بود بدون محدودیت باشه ولی تا اینجا که مشخص شده پول هایی که اونجا رد و بدل میشه ، خونه و زمین هایی که خرید فروش میشه از دنیای واقعی هزینه بیشتری داره !

متاورس مثل یه بازی کامپیوتریه ولی با امکانات و دسترسی های بیشتر ، یه شبکه اجتماعی بزرگ که با یه بازی ترکیب شده و یه دنیای جدید در اختیار یوزر ها قرار میده .

این دنیای جدید چند تا ویژگی جدید داره :

  • اولین ویژگی اینه که شما با یه دنیای سه بعدی سروکار دارین و هرجایی که بخوایین میتونید ساکن بشید .
  • این دنیای سه بعدی به طراح ها و محتوا گذارای زیادی احتیاج داره ، مخصوصا طراح های سه بعدی و VR و همین باعث میشه فرصت های شغلی زیادی برای اونا ایجاد بشه
  • متاورس باعث ایجاد منبع جدیدی برای تولید ثروت خواهد بود و با استفاده بهینه از اون درآمد بالایی برای شرکت ها و افراد به وجود میاد
  • متاورس به خودی خود نیازمند سخت افزار های خیلی پیشرفته و جدیدی هست که بعضی از اونها حتی هنوز اختراع نشده
  • از مهمترین مسائل و مشکلاتی که متاورس میتونه با اون درگیر بشه مسئله ی حریم شخصی ،امنیت اطلاعات و رفتار های غیراخلاقی هست که علاوه بر دنیای واقعی حالا وارد دنیای مجازی هم شده .

حالا اینکه فیسبوک چطور میخواد این مسائل رو حل کنه و سرمایه گذاری بزرگی روی متاورس انجام بده رو وقتی میتونیم بفهمیم که کمی در مورد جزئیات متاورس آگاهی داشته باشیم که در زیر توضیح میدیم .

ریشه ی کلمه ی متاورس

مطالب مرتبط
تکنولوژی
متاورس چیست؟
تکنولوژی
راهنمای انتخاب و خرید دوربین مداربسته
تکنولوژی
سستو ، بهترین قالب مجله آنلاین
پر بازدیدترین ها
سرگرمی
مقدمه ای بر آموزش فال تاروت
آشپزی
آموزش غذای مکزیکی ساده
آموزشی
آموزش انواع قهوه و روش های دم کردن آن
آشپزی
اموزش استانبولی خوشمزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگزیده ی امروز
متاورس چیست؟
متاورس چیست؟
این مقاله اطلاعاتی در مورد دنیای مجازی متاورس و اواتارها و چگونگی بوجود امدن این دنیای مجازی می دهد.
سستو ، بهترین قالب مجله آنلاین
پربازدید ترین ها
جدیدترین مطالب
آموزشی
آموزش انواع قهوه و روش های دم کردن آن
تکنولوژی
متاورس چیست؟
تبلیغات
مطالب تصادفی
سرگرمی
نگهداری از طوطی
تکنولوژی
متاورس به زبان ساده – متاورس چیست ؟
تکنولوژی
سستو ، بهترین قالب مجله آنلاین
آشپزی
آموزش غذای مکزیکی ساده
تبلیغات