مجله اینترنتی سستو

این مقاله چکیده ای از تعاریف سبک های زندگی (لایف استایل) که شامل علایق ،نظرات،رفتارها و جهت گیری های رفتاری یک فرد یا یک جامعه را تشکیل می دهد،می باشد.
تعریف لایف استایل

سبک زندگی (سبک روزانه) یا لایف استایل Life Style می‌تواند به علایق و نظرات و رفتارها و جهت‌گیری رفتاری یک فرد گروه یا فرهنگ اشاره کند.

شیوه زندگی هر فرد که بازتاب گرایش‌ها و ارزش‌های یک فرد یا گروه است عادات، نگرش‌ها، سلیقه‌ها، معیارهای اخلاقی، سطح اقتصادی و … که با هم طرز زندگی کردن فرد یا گروهی را می‌سازند.

در معنای عام می‌توان سبک روزمره را شیوه منحصر بفرد هر شخص و خانواده و گروه و یا فرهنگ با توجه به علایقشان  برشمرد بنابراین Life Style سطحی‌ترین ابعاد زندگی شامل آرایش و تفریح تا پیچیده‌ترین آن همچون کار و شغل و رشته تحصیلی و حتی همسر مورد علاقه را شامل می‌شود.

پس می‌توان نتیجه گرفت که شیوه زندگی هر فرد یا گروهی منعکس‌کننده تصویر شخصی یا مفهوم خود آن است و ترکیبی از انگیزه‌ها نیازها و خواسته‌های آن جامعه و فرد را به معرض نمایش می‌گذارد.

انواع لایف استایل

 زندگی فعال: این شیوه بر پایه مبارزات انتخاباتی برای تغییرات اجتماعی یا سیاسی بنا شده است

زندگی مرتاضِ: در این شیوه نظم و انضباط شدید ناشی از علاقه به اعتقادات مذهبی دیده می‌شود و این افراد معتقدند که انسان با سختی کشیدن مراتب کمال را طی می‌کند

زندگی مشترک: در این شیوه افراد معتقد به زندگی جمعی هستند و اغلب اعتقادی به دین و قراردادهای اجتماعی وضع شده ندارند بلکه در قالب ازدواج سپید یا به اصطلاح خودمون به زندگی در یک مکان با اشتراک‌گذاری تمام چیزها ادامه می‌دهند

زندگی عشایری: بدون هیچ اقامت دائمی زندگی می‌کنند و دائم از مکانی به مکان دیگر در حرکت‌اند

 زندگی روستایی: زندگی این افراد بر پایه کشاورزی بنا شده است

زندگی ساده: به حداقل رساندن دارایی‌های شخصی برای افزایش خودکفایی این افراد معتقدند که هر روز برای روزی همان روز باید تلاش و کوشش کنند نه بیشتر

زندگی سنتی: زندگی در گروه‌های کوچک، شکار، جمع‌آوری، کشاورزی ساده، گله، بدون داشتن رهبران قوی سیاسی

خالق سبک زندگی خود باشیم

انتخاب سبک یا همان شیوه زندگی ذاتی است وفرد همچون یک راننده برای طراحی سرنوشت خود پشت فرمان نشسته و در حال انتخاب است .داشتن Life Style به افراد کمک می‌کند تا رشد کنند و حتی بتوانند توانایی‌های خود را شکوفا سازند کافی است در انواع سبک روزمره متمرکز شوید و بدانید که در حال حاضر بر اساس کدام شیوه زندگی عمر خود را صرف می‌کنید در واقع اول باید دید که کجا باید باشید تا احساس هویت کنید و افراد هم نوع خود را پیدا کنید و برای درک بیشتر این هویت شیوه زندگی خود را تقویت کنید.

البته اگر شیوه زندگی مشخصی ندارید یا این شیوه زندگی با خواسته‌ها و نیازهای شما تناقض دارد و از آن رضایت ندارید مجبور نیستید به این وضعیت ادامه دهید می‌توانید Life Style مخصوص به خود برای رسیدن به رؤیاها و خواسته‌هایتان را طراحی کنید گام اول این است که از خودتان بپرسید « در آینده من به چه چیزی می‌خواهم دست‌یابم؟ و در این مرحله واقعاً لازم است که ببینید در آینده قرار است چطور باشید؟ و گام دوم این است که شیوه زندگی جدیدی را برای کمک به رسیدن به اهداف خود انتخاب کنید یا آن را بسازید.

مطالب مرتبط
پر بازدیدترین ها
سرگرمی
مقدمه ای بر آموزش فال تاروت
تکنولوژی
راهنمای انتخاب و خرید دوربین مداربسته
آشپزی
آموزش غذای مکزیکی ساده
تکنولوژی
سستو ، بهترین قالب مجله آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگزیده ی امروز
متاورس چیست؟
متاورس چیست؟
این مقاله اطلاعاتی در مورد دنیای مجازی متاورس و اواتارها و چگونگی بوجود امدن این دنیای مجازی می دهد.
سستو ، بهترین قالب مجله آنلاین
پربازدید ترین ها
جدیدترین مطالب
آموزشی
آموزش انواع قهوه و روش های دم کردن آن
تکنولوژی
متاورس چیست؟
تبلیغات
مطالب تصادفی
سرگرمی
مقدمه ای بر آموزش فال تاروت
تکنولوژی
متاورس چیست؟
تکنولوژی
متاورس به زبان ساده – متاورس چیست ؟
آموزشی
آموزش انواع قهوه و روش های دم کردن آن
تبلیغات